Debrecenben jártam... #travelwithme

Mint minden év végén, ezért most is osztálykirándulásra indultunk. Most szerdán, elsején indultunk el a gyönyörű hajdúsági városba, Debrecenbe. Már hónapok óta aktívan terveztük és vártuk ezt a kirándulást, mert az előző években nem volt ilyen fajta kiruccanásunk. Eddig a Balatonra jutottunk el és én személy szerint örültem, hogy ide megyünk, mert ez a város régóta rajta volt a várólistámon.

Értem a (külön nekünk rendelt busz) 06:20-ra jött, tehát a megszokottnál korábban kellett felkelnem és elkészülnöm. Örülök, mert cseppet sem esett nehezemre korán felkelni, bár azt furcsának gondoltam, hogy 04:55-kor szinte kipattantak a szemeim és már azt sasoltam, hogy mikor csörög az órám. Pedig, higgyétek el nem vagyok az a tipikus korán kelő ember.

Az út 4 óra hosszú volt 10-kor pedig már Debrecenben kellett lennünk. Közben persze pihentünk is és beugrottunk Békéscsabán a Tesco-ban. Ugyan vásárolni kevés idő lett volna ezért csak a fáradt izmainkat tudtuk kinyújtani.
Mint mondtam, 10-kor már a városban kellett lennünk, pontosabban hivatalosak voltunk a Déri Múzeumba. Előtte még gyorsan benéztünk a Főtérre, ahol megnéztük a Nagytemplomot.

Mondhatom ilyen csodaszép templomot még nem láttam! Persze, a szegedi Dóm se rossz.:) A tér maga nagyon szép és rendezett volt egyszerűen élmény volt ott mászkálni. Az épület hatalmas egészen a szökőkútig el kellett sétálnom, hogy egy "egész alakos" fotót tudjak készíteni. (Látjátok, a fenti képbe se fért bele rendesen.)

Mint említettem volt ott egy szökőkút, ami valami gyönyörű volt! Mindenfelé vízsugarak jöttek, majd visszafolytak, és volt egy olyan rész, ahol egy rácsra lehetett lépni, ahol láttad ahogy csobog a víz a lábad alatt. Ide egy lépcsőn kellett lesétálni. Egy oszlop magasodott ki a kút közepén, amin egy eszméletlenül szép turulmadár ült.
Ezután indultunk gyalog a múzeumba, amit kívülről ugyan letudtam fotózni, de fizetni kellett azért, hogy a kiállított dolgokat lefotózzuk. Voltak olyan termek, amik nem nagyon érdekeltek, de a legtöbb nagyon érdekes volt. Nekem ez tetszett a legjobban, tehát szívből ajánlom mindenkinek.

Ezután indultunk a Kerekerdő Élményparkba, amit először óriási hülyeségnek tartottam. A véleményem akkor változott meg, amikor végigjártuk a parkot. Igaz, mi voltunk a legnagyobbak (a gyerekek között), de attól még voltak élvezhető programok. Bár valóban, az elfoglaltságok nagy része kisebb gyerkőcöknek való.
Közvetlenül a bejáratnál egy óriási és mesébe illő tavacska tárult a szemünk elé. Ezen a tavon vízibiciklizésre nyílt alkalmunk. Körülbelül két óránk volt felfedezni a parkot. Sajnos közben elkapott minket az eső és úgy ahogy voltam rövidnadrágban meg szandálban szétáztam. Ez rendesen elrontotta a kedvemet és egy ideig csak lézengtem. De szerencsére rávettek egy kör bicizésre a tavon és hála az istennek már ki is sütött a nap. Mivel jó idő volt ledobtam a szandálomat és egy kicsit belemártottam a lábamat a tó vizébe, ami nagyon kellemes volt.

Ha beljebb sétáltunk, találkozhattunk életnagyságú mesefigurákkal. Nagyon édesek voltak! A Grimm mesékből is volt ott pár figura és nagyon élethűek voltak.

Ezután sajnálatos módon indulnunk kellett haza, hisz újra egy 4 óra hosszás buszút állt előttünk. Este nyolc órakor már javában a saját kisvárosom buszmegállójában álltam és indultam hazafelé. Nekem nagyon tetszett és osztálykirándulásnak megfelelő volt.

Ti voltatok már Debrecenben?
Hova mentek/mentetek kirándulni az osztállyal?

Megjegyzések

1. Örülök, hogy tetszett Debrecen. :) Nekem már fel sem tűnnek ezek a dolgok és most, hogy így kiemelted őket, akkor jutott eszembe, hogy milyen szép is ez a város. :)

2. Bizony, nagyon szép egy város és biztos, hogy több látnivaló is van :)